azlyn kata

.

Wednesday, January 27, 2010

Keretaku Berpusing

Perasaan membawa kereta laju membuatkan ku teruja. Sama seperti ku melihat jiran ku begitu teruja mengorek hidungnya. Perasaan itu boleh dikatakan sebagai satu nikmat yang diberi.

Masa latihan memandu, cikgu yang duduk di sebelah aku berkata ' Ai lajunya bawak' . Pada masa itu aku berada dalam gear 4. Bila dengar dia komen aku dah berdebar . Dia suruh masuk gear 5. Tanganku pergi mencapai handbreak. Kereta terus berpusing. Ala-ala game need for speed underground yang selalu abang aku main dulu. Hebat tak hebat aku menipu? Okay berbalik pada topik. Aku gelabah. Terus terpusing stereng ke kiri. -.- Aku tak suka jalan kat Shah Alam. Dahlah jalan sana tak rata. Lori besar sepanjang jalan. Jantungku berdenyut laju. Darah memancut laju nak terkeluar dari badanku ala-ala kolam air pancut. Teringat aku kat chocolate fountain -.-''

Mataku rabun. Tidak ku nampak warna traffic light. Cikgu selalu bertanya ' Nampak tak?' saya menjawab 'Tak cikgu.' Semakin dekat dengan taffic light cikgu bertanya lagi, 'nampak tak?' saya menjawab .' Saya tak nampak cikgu!' . Lampu MERAH! aku berhenti.. -.-

Cikgu ni sentiasa bertanyakan aku tentang signboard. Mula-mula dia mengajar menggunakan Jalan 1. Cikguku cakap tadi ada signboard had laju.
Cikgu : Had laju tadi tulis berapa?
Aku : Mana ada signboard cikgu!
Cikgu : Lyn kamu ni biar betul. Tak mengapa. Tadi ada satu signboard. Had laju dia 50 km/j.

Kemudian dia mengajar pula menggunakan Jalan 2 .

Cikgu : Kamu nampak signboard tadi?
Aku : Tak cikgu >.<
Cikgu : Kamu ni biar betul Lyn. Warna traffic light kamu tak nampak. Signboard pun kamu tak nampak. Kamu ni dah bangun ke separuh tidur Lyn?
Aku: Saya dah bangun cikgu! ...*perut laparlah -.-* bisikku.. -.-

Time di traffic light aku suka menekan pemecut dan melepaskannya. Kereta jadi macam kuda. Suka aku melihat cikguku punya kepala ke depan dan ke belakang. Headbanging pada aku. Boleh tahan rockers jugak cikgu ni.Dendam yang aku simpan selama ni hanya separuh terbalas. Kawanku yang duduk di belakang pun turut sama bergerak ke depan dan kebelakang. Dia buat bodybanging. Tergelak-gelak dia tanda suka. Tak perlu membeli i-Gallop di mana lelaki teruja melihat perempuan naik sambil mengangkat tangan membuat muka high -.-

MODEL TERBARU


CIKGU MAZLAN GARANG! >.<

Hari ni aku dan mama lawat Wan Ateh. Dekat Cheras. Dia dihantar ke Rumah Penjagaan Orang Tua. Upah private nurse terlalu mahal. Sebelum aku masuk aku berhenti di pintu depan rumah.

' Ma, adik takut'
Itulah ayat yang keluar secara spontan dari mulut aku. Tak bersemangat aku nak menjejakkan kaki ke dalam. Mak aku cakap ..' Macam mana adik nak jadi doktor? Adik ni tak boleh jadi doktor. Mental strength tak ada.'

SIAPA CAKAP ADIK NAK JADI DOKTOR?! Terus aku menjadi bersemangat melawan. CIS! *isu sensitif*

Sumpah aku cakap. Nak nangis aku tengok keadaan dia. Of course dia nampak lebih terurus sebab nurse-nurse yang jaga semua baik-baik belaka. Dia makin kurus. Sebelah mata dah tak nampak. Ada dua luka di kaki. Lukanya kecil tapi dalam gila. Ngeri aku tengok. Wan Ateh nampak sakit sangat bila nurse tersebut bukak balutan. Aku... :'(

Imej kaki arwah pak cik aku kembali bila aku tengok luka. Berlubang. Hanya nampak tulang dan berbau seperti bangkai. Bukan aku tak boleh lihat benda-benda macam ni tapi tak sampai hati melihat orang dalam kesakitan. Tapi kalau buat dan tengok orang sakit hati tu xda hal lah bagi aku. HOHO. Perangai macam cipan je -.-'

Kemungkinan akan berjumpa dengan kura-kura oren sepetku esok. Doakan aku supaya panjang umur. Aminnnn. ;P

Cilaka punya h/p!! Sesedap hantar text message ' iloveyou' kepada orang-orang. Aku tipu. Text kosong -_- Padahal aku ingat dah lock keypad!! AKU BARU JE TOP UP!!!!!!!!!!!! T_T pampasan!!!!!

4 comments:

! N e n a G a b b a n a ! said...

wooooo hidup cikgu lan ! hahaha .

nur azlyn said...

haha sumpah tak suka dhoe! ><

Encik Psychopath said...

wah tapaham.

nur azlyn said...

ah apa yang ko tak faham oh..bahasa melayu weyh..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...