azlyn kata

.

Sunday, February 6, 2011

kepsi

meh meh, azlyn nak bercerita, tadi kan kan, tadi kan, heee tak da pape lah. OKAY . gaya macam nak mintak kaki aku je.

Pada suatu hari, hari ni, makan kat kepsi, snack plate aw, sekali dengan cheesy wedges, aummmmmm. Okay dah. Budak kecil berbaju kuning ni comel sangat. Mulut dia dok berceloteh je kerja. Jalan sana sini, mesti ada benda nak ditanya. Anak siapa? jangan tanya aku, aku pun tak tahu anak siapa. Masuk dalam kepsi, ditariknya bapa, ' ayah, ayah, nak ni, nak ni, warna biru labbit, labbit ' . Oh, budak kecik ni nak air botol rabbit yang kepsi jual mainan untuk budak-budak tu ha. Ditariknya lagi ayah dia, ke tempat lain, dekat menatang apa tah dia tunjuk kat ayah dia. Aku tak dapat concentrate since ayam ada depan mata.

Bayangkan kalau aku ada anak macam tu, jawapan aku senang je. Mama dulu tak ada main benda-benda macam ni. Mama main playstation, gameboy, digimon. Mama tak main botol-botol air ni. Cuba tengok shin chan pun, main tak hidung je. taik hidung masuk hidung, keluar hidung, masuk hidung, keluar hidung, masuk hidung, keluar hidung. Macam pertandingan mengimbang taik hidung sambil memastikan masuk gol lubang hidung balik gitu. Okay dah dah. Kita harus bersyukur, nak. Cuba main taik telinga, tak ke baik .

Nampak pak cik kepsi berjanggut putih, budak kecil pun bertanya, ' ayah, ayah, kenapa atuk tu berjanggut? ' . Aku berasa agak kecewa. Kenapa dia tak tanya, ' ayah, ayah, kenapa kakak tu lawa ayah? . Gambar atuk kepsi tu sebelah aku je. cis! HAHA


kalau dapat anak macam ni, boleh gugur segala bagai rambut.


p/s: teringat dol makan kepsi kat extreme park shah alam. ana dare. kasi salamassalamualaikum kuat-kuat masuk kepsi, lambai macam orang gila kat kakak kepsi sambil cakap bye bye kuat-kuat. demmmmmm, rindu time tu. siapa lagi nak datang melawat sini. kawan-kawan, keluar dengan aku kena bermuka tebal tau ;)

bukan nak tunjuk kuat, bukan nak mengada, cuma tak suka ubat, tak suka, tak suka...biarlah makin teruk pun. sakit, tekak pedih sangat. perut sakit batuk banyak kali. tapi still boleh tahan, so elyn tak da hal :) jangan bising. shhhhh

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...