azlyn kata

.

Thursday, January 27, 2011

Ada Gaya Dr Rozmey Tak?


ARGH TIDAKKKKK! Eh , apa ni! apa ni! ni memang dia. jap jap..

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


haaaaaa. spot the difference? dia ada rambut, kau ada? tak ada kan? so senyap. ngahaha

Alkisahnya, budak ni budak lecture hall aku. Budak-budak perempuan yang belah kiri gambar tu taksub sangat dengan budak ni

So , lets begin the story. 22 January 2011 hari tu, maka bergala-gala la budak uitm puncak alam di SACC. Dinner tersebut bagaikan dinner budak-budak puncak alam di mana syaratnya, ' paku bontot anda di kerusi, jangan berjalan-jalan' . Apa kejadah. Bosan teramat. Orang yang tak berjanggut pun boleh tumbuh janggut, orang yang mengalami masalah sembelit pun lebih rela masuk tandas meneran dari duduk dalam dewan yang bosan. Oh, kali ni aku tak termasuk dalam kategori itu. wiwi.


Meh aku perkenalkan sikit orang dalam lecture hall aku.

bha, azza, dhiya, fadz, hazirah, fadz, ammar
dhiya kata gambar ni nampak suspicious . ya, itu ayat-ayat orang dengki :p


Groupmate F1


Prof. Madya Haji Ahmad
Ada gaya macam bini muda tak? HAHA -.-

Prof ni antara lecturer yang paling aku respect. Prof ni lah yang mengajar aku PHY093 semester 1. Kelas pertama , semua student menyesal duduk barisan depan dewan kuliah. Maksud surah Al-Fatihah yang ditanya. Tanya la gravitational energy ke, Coulumb's Law ke, kan kena pada subject -__- . Kuliah yang ke berapa, aku pun tak ingat, tiba-tiba aku disuruh baca doa naik kenderaan. Sumpah, sampai sekarang aku tak hafal. Prof kasi aku masa seminggu. Dia lupa masa kelas seterusnya. Alhamdullilah. Next class, dia ingat. Sampai ke akhir dia ingat. Setiap kali dia tanya, ' mana student saya yang saya suruh dia baca doa naik kenderaan?' *semua gelak-gelak* Aku dok menyendeng-nyendeng sorok-sorok. cis!

Final exam semester 1 start dengan paper physics. Jujur aku cakap aku tak ready untuk paper tu. Sejam awal aku turun, kosong je kaki lima dewan peperiksaan 4. Bayangan Prof Ahmad kelihatan. eceh. Aku duduk bersila tepi kaki lima sambil baca buku Giancoli. Takut. Prof datang tersenyum kat aku, sambil cakap, ' kamu nampak tak tong sampah kat sana? ' . Aku jawab, ' nampak prof ' . ' Kamu tutup buku tu, baling dalam tong sampah ' , sambil tersenyum ikhlas. Aku cuma mampu geleng kepala cakap ' tak boleh, tak boleh, saya tak ready '. Tak lama lepas tu, air mata aku mula mengalir. Sejam sebelum aku turun fakulti pun, nafas dah tak betul, kaki menggeletar. Prof sangat baik, dia mencangkung depan aku. Aku ulang balik, MENCANGKUNG , sambil cuba kasi nasihat. Dapat jugak tips-tips terakhir. Aku bersyukur actually dapat bertembung dengan Prof sebelum masuk examination hall, kalau tak, memang aku blank sebab hati tak tenang.

Malam dinner selepas bergambar dengan Prof, aku bertanya, ' Prof, ingat saya lagi tak? ' . Prof jawab, ' Of course, kamu yang menangis sebelum masuk examination hall, yang kamu bercerita kat saya yang kamu fail test 2 physics masa semester 1, doa naik kenderaan pun, but i just kept quite as you don't want to be recognized ' jawab Prof dengan sangat tenang tapi ceria. Aku cuma mampu gelak :)

Prof Ahmad nampak aku dari jauh, gelak-gelak tengok aku kibas-kibas kain pario nak betulkan. cam harem. benci kain pario. dah lah menampakkan perut orang yang lagi buncit -.-

Prof, jujur cakap, walaupun saya tak faham satu habuk pun dalam lecture Prof, saya rindu sangat Prof mengajar. Ilmu semua keluar sebab gelak cam setan time belajar. Sekarang Miss Arda yang mengajar. Dia pun boleh tahan hebat , masih muda yaww.

Miss Arda sweet berbaju biru . She won the best dressed that night :)


Last but not least, MEREKA KESAYANGAN AKU, cantik-cantik belaka

okay, i look fat and old. damn it. DIAM

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...