azlyn kata

.

Sunday, October 17, 2010

Bila Azlyn Membuka Bicara

status update aku di muka buku sekarang : semua lelaki sama je kot kan rasanya. haih. dahsyat :/

Secara jujur aku cakap, aku tak faham kenapa lelaki yang setia dengan baik semua makin kurang sekarang.

Aku bengang. Masa mula-mula lelaki cuba dapatkan perempuan yang mereka suka, sweet kemaen lagi tau. Tapi bila dah dapat, segala belang diaorang tunjuk. Lelaki, cuba terangkan boleh tak? Tak reti-reti ke korang buat macam tu, perempuan tak suka.

Aku pun tak faham dengan lelaki yang tak cukup dengan seorang. Kenapa perlu pasang dua? pasang tiga? pasang lima? perlu ke?! Tolonglah jangan tamak, please..

Pernah tak korang try memahami perasaan perempuan yang diduakan? ditigakan?? dilimakan??? Pernah tak bubuh diri korang dalam situasi perempuan tu. Kalau perempuan tu tak sayang lain cerita. Kalau perempuan tu sayang dengan sepenuh hati? Hancur hati dia. HANCUR.

Aku sakit hati bila tengok kawan aku dilayan macam tu. Sebab aku tahu macam mana perasaan dia. Itulah salah satu sebab utama aku down dua bulan yang lepas. Sakit sangat rasa dia. Sakit..

Kenapa lelaki tak dapat bezakan antara perempuan yang nak main dengan perempuan yang betul-betul nakkan relationship. Bukan semua perempuan suka tipu lelaki. Get that right please. Lelaki yang pernah disakiti dengan perempaun yang suka menipu, tolong jangan samakan dengan golongan-golongan kami yang tak ada niat nak sakiti hati orang yang disayangi. But i tak pernah nak salahkan you, cause i know, you've been hurt a lot before, banyak kali. But kenapa i yang kena dapat balasan macam ni. I wanted to show you bukan semua perempuan sama, but i guess tinggal macam tu, but at least, at least i setia, tak pernah ada lelaki lain. Sorry, hal peribadi pulak masuk. Kembali pada topik general .

Bila perempuan tu rapat dengan lelaki lain, bukan main marah. But for me, aku tak kisah, cause it shows that he cares. For some girls yang memang nak main lebih, itu aku tak tahu. Tapi lelaki, bila dia rapat dengan perempuan, bila kaum perempuan marah, kita yang kena marah balik. The reason why we did that cause we know, korang tak akan dapat control diri. We are afraid of losing you. Bukannya kongkong.

Lagi tak tahan kalau lelaki layan perempuan macam taik. Yang dok tengking-tengking. Bila dah ada yang lain, kira boleh nak layan orang macam tu eh? Dahlah menipu, marah lagi. Haih. Sampai hati korang. Benci betul yang suka marah-marah. Perempuan bukan tempat nak melepaskan geram. Tolong ingat tu. Dalam Islam sendiri pun cakap, layan perempuan dengan baik. Bukannya kasi semua layanan teruk ni.

Aku tahu bukan semua lelaki macam tu. Aku post ni pun sebab tak puas hati gila bila dengar cerita kawan aku. Ada seorang hamba Allah ni, dia kata jangan salahkan lelaki seratus peratus. Hubungan yang lancar, lelaki dan perempuan perlu ada komitmen. Sama macam apa yang cousin aku pernah cakap dulu juga. Both parties must work together for a long lasting relationship. Kalau seorang sahaja yang berusaha, baik lupakan sahaja. Ye acip, you lah kan. haha. Kalau ada yang terasa tu, tolonglah, tolonglah berubah. Don't expect layanan yang baik kalau sendiri tak mahu beri yang terbaik. And guys, jangan mengharapkan perempuan setia kalau diri sendiri pun tak setia. Hipokrit namanya tu. Haih.

emosinya post ni. haha okay okay. kembali ceria :D

p/s: kalau ada yang terasa aku minta maaf, padan muka :)

4 comments:

Muhammad Hasif Shah said...

haha yelah nama i jgk yg you petik hahah
hurmm yelah i ngaku lelaki MELAYU sekarang yg mcm ni.. :(

nur azlyn said...

hahahaha. eh pasal you benda baik oh. nak emo emo plak. haha. tak cakap buruk pun. tu nasihat yang you kasi :)

Muhammad Hasif Shah said...

haha terima kasih mempopularkan saya di mata dunia :D haha

nur azlyn said...

oh tidakkkkkkk. haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...