azlyn kata

.

Monday, June 20, 2011

Anything that starts with 'happy'

Tiga hari lepas, berbaring atas katil aku bermenung pada siling. Papa sergah 'ha! fikir kat boyfriend la tu.' Aku terus nafikan. ' Kau tak ada boyfriend ke?', papa serang lagi. Geleng tak bertenaga balasan aku.

Oh, aku termenung atas siling tu sebab nak cover baru bangun tidur. Bangun-bangun dengar footsteps on the way ke bilik, so apa lagi, pull out an act la. Malu la pukul 10.30 malam boleh tertidur kan. Tak remaja.

Actually I am one of lucky child yang bapak dengan mak dia tak kisah anak diaorang ada boyfriend or girlfriend. Untuk dulu lah. Nanti-nanti tak tahu. Because their love story pun begins at 19 up till now, 50 and mendoakan continue sampai syurga lah. Mama lagi tua dari papa tau. hihi. by 7 months je. heh

Remaja lain would be very tensed up bila mak bapak tanya ' ada girlfriend ke? ada boyfriend ke? ' sebab risau kena marah and tak pasal-pasal tambah lagi ada curfew tak boleh keluar rumah bagai takut tak boleh jumpa fruit heart masing-masing. Aku tak ada boyfriend pun ada curfew. shit gila dohhhh *nangis

Anyway, itu bukan point yang aku nak sampaikan. Jauh aku kelelong. Soooo, yesterday was father's day huh? Aku mungkin tak macam budak lain, bangun pagi terus bergegas ke bilik mak bapak cium-cium and wish papa masing-masing ' happy father's day, papa. muah muah. i lapppppppppp you shooooo muchie magaddddd Allah je yang tahuuu' . Kalau aku jadi anak macam tu, dah confirm-confirm kena marah gila vavi. ' Apa dia father's day? Penting ke? Saje nak mark hari special untuk ayah, so hari ni jelah anak kena tunjuk appreciation kat ayah masing-masing? ; then berlalu pergi. Every year would be the same.

This year, aku bangun pagi turun ke bawah tanya mama, ' Ma, adik kena wish papa happy father's day ke? '. Mama cakap tak payah. Nanti tak pasal-pasal kena sound. Same goes to happy birthday. Senang cerita benda yang starts with happy la. Happy or selamat. Selamat Maju Jaya. Eh. Happy Labour's Day. Eh lagi, itu dia suka kot. Ayah aku bukan seorang yang pentingkan anniversary or yang sewaktu dengannya. Birthday aku dengan abang aku pun dia ingat lupa. Birthday mama? Maunya lupa, kang jenuh nak pujuk. Tapi tak kisahlah kan. Hihi. Tapi kalau birthday dia tak wish, dia merajuk sikit kot. Dalam diam.

Semalam adik mimpi seorang kawan, tengah sibuk buat kad. Bila datang dekat, tertulis happy father's day, Teringat zaman kecik, adik dengan abang compete buat kad siapa paling lawa. Guna pelekat dapat dari Mc Donald pulak tuh nak decorate. urban. hehe.

I'm not very sure if this post is even related to father's day pun. Minta maaf semalam kalau anak beranak ada buat benda yang menyakitkan hati. Memang ada pun. We've tried our best to not wanting you to lose your temper, tapi tu lah, benda nak jadi kan. Neways, adik kat sini nak wish papa, selamat hari bapa. You're one of a kind; and mama, i love you too.

2 comments:

Muhammad Hasif Shah said...

alolololo sweet gler bace entry u lyn :D hahaha happy father day :D

bG said...

aku plak rasa segan bila nak wish secara depan2. huhu. ego kuat kot.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...